Blog
.


1)      Kolik na to máte?
Ze všeho nejdřív si stanovte cenu, kterou vás propagace maximálně můžete stát. Nebyli byste ani první ani poslední, kdo celý kapitál firmy vrazil do reklamy a na tom pohořel, proto tento krok nepodceňujte a náklady, které vynaložíte na reklamu, už postupně nenavyšujte, dokud neuvidíte efekt, jaký vaše kampaň vyvolala. Jestliže je odezva nulová, nemá cenu investovat dál.
postavy u zdi
2)      Vyberte si cílovou skupinu
Podle výrobku nebo služby, kterou poskytujete, musíte mít aspoň základní představu ohledně cílové skupiny. Samozřejmě, že chcete, aby KAŽDÝ byl váš budoucí klient, ale podle cílové skupiny se budete dál orientovat, jakými prostředky o sobě dávat vědět. Kosmetické salony počítají primárně se zájmem žen ve středním věku, mobilní aplikace s teenagery, vesnická zahradnictví se staršími lidmi. Udělejte si prvně průzkum, kdo bude váš produkt nejvíce využívat.
3)      Prostředky
Cílová skupina byla vybrána a teď jak se k ní dostat? Sami nejlépe víte, že důchodci čtou noviny, lidé středního věku se dobře oslovují bannery na stránkách, k dospívajícím se dá dostat jen přes Facebook a Instagram. Dalšími možnostmi jsou billboardy, televizní reklamy, upoutávky na Youtube a podobně. Zatímco propagace v podobě vytvoření vlastní stránky na Facebooku je téměř s nulovými náklady, televizní spot už je docela finanční zátěž.
4)      Nejděte jen jednou cestou
I když se vám osvědčilo hodit reklamu do místních novin pokaždé, když chystáte něco nového, neukolébejte sami sebe vidinou zaručeného úspěchu, vždycky je potřeba jít s nápady dál. Kombinování placených reklam v kombinaci s rozdáváním letáků, dávání vzorků a podobně přináší ovoce, pokud se snažíte rozšířit svou klientelu.
5)      Feedback
Nejlepší na marketingové komunikaci je to, že funguje oběma směry – vy světu něco říkáte a on na to nějak reaguje. Vyhledávejte si feedback. Pokud sdílíte na sociálních sítích, máte to nejsnazší, protože tady se možnost přímé odezvy nabízí. Ovšem zpětná vazba se dá získat i jinak. Analyzujte návštěvnost vašich stránek, ptejte se klientů, sledujte, jaká reklama měla největší úspěch a přinesla vám nové zakázky. A na výsledky těchto zjištění reagujte. V tom, co zafungovalo, se vyplatí pokračovat, co ne, to se musí změnit.
pracovnice u pc
6)      Hledejte další možnosti
Ať už měly vaše plány a propagační strategie úspěch nebo ne, neusínejte na vavřínech. Po prvotním boomu je nejtěžším úkolem podniku se i nadále udržet. Konkurence se stále mění, může na vaše výrobky a služby začít reagovat, zlepšovat se, předhánět vás. Nenechejte se tím vyděsit ani odradit, stačí adekvátně přistupovat k realitě čelem. Trh se stále pohybuje a vy mu musíte stačit.

.